Головні досягнення у роботі освітньої галузі

Нововоронцовського району

2010 рік

- Рішенням ІІІ сесії районної ради VІ скликання від 24.12.2010 року №31 відділу освіти районної державної адміністрації передано в оперативне управління цілісний майновий комплекс комунальний заклад «Оздоровчий табір ім. І. Бережного».

- У щорічному конкурсі «Школа Херсонщини» Дудчанське загальноосвітнє обєднання «школа – дитячий садок» посіло призове місце у номінації «Школа проектних технологій».

- Сіренко Інга Володимирівна, учитель математики Нововоронцовської ЗОШ №1, стала переможцем І етапу та лауреатом ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2010», нагороджена путівкою на базу відпочинку «Генгірка».

- Розроблено і впроваджується проект «Школа електронного урядування» (автори Драгомирецька Н.М.- доктор філософських наук, професор, Фоменко Т.М. - начальник відділу освіти Нововоронцовської районної державної адміністрації; свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №29253 від 19.06.2009 року). Це – 100% укомплектування шкіл комп’ютерною технікою. Проект був презентований двічі у Національніій Академії державного управління при Президентові України на міжнародних науково-практичних конференціях, присвячених сприянню електронного урядування у нашій країні.

- Учні 10-го класу Гаврилівської ЗОШ вже вп’яте взяли участь у суспільній акції школярів України «Громадянин», яка відбулася в травні 2010 року в Києві. У цьому році акція святкувала свій десятий ювілей, метою якої є усвідомлення важливості громадянської участі учнів у процесі вирішення різноманітних проблем місцевої громади. У заході брало участь 50 кращих молодіжних команд з різних регіонів України, до їх складу увійшли також учні Гаврилівської ЗОШ, команда, яка працювала над проектом «Тестуємо якість шкільної їдальні» (керівник Грицик Тетяна Миколаївна). Гавриляни вже вп’яте стали переможцями заключного заходу по захисту проектів.

- Учасники групи «Пошук» Дудчанського загальноосвітнього об’єднання «школа – дитячий садок» (керівники Стеценко Любов Миколаївна, Гапич Світлана Василівна), які за І місце у Всеукраїнській історико- географічній експедиції «Історія міст і сіл України» нагороджені тижневим перебуванням у наметовому таборі «Мандрівник» на території туристської бази «Ангарський перевал» у Криму.

- Під час оздоровчої кампанії 2010 року у відпочинкових змінах оздоровлено 1376 дітей (2009 – 1190, 2008 – 1316), що становить 63% від учнівського контингенту. Обсяг і якість виконаної роботи у цьому напрямку дозволив посісти освіті району перше місце в області за результатами оздоровлення.

- За рахунок коштів місцевого бюджету (133,5 тис. грн.) Гаврилівська ЗОШ поповнилась сучасною фізичною лабораторією з мультимедійною апаратурою.

2011 рік

- З 01 січня 2011 року розширили повноваження шляхом надання послуг з дошкільної освіти навчальні заклади у селах Миролюбівка, Петропавлівка.

- Любимівський загальноосвітній навчальний заклад є опорним з питання використання інноваційних технологій в умовах школи сприяння здоров’ю (директор Ткаченко Жанна Данилівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Лигун Галина Володимирівна). За високий організаційний рівень та активну участь в обласному конкурсі «Молодь обирає здоров’я» школа зайняла перше місце.

- Гаврилівська ЗОШ активно впроваджує Модель інноваційного навчального закладу – Школи громадянських компетентностей (директор Базиляк Валентина Леонідівна, заступник директора з НВР Грицик Тетяна Миколаївна). Про системність управління громадянським вихованням свідчать практичні результати: створення та реалізація соціальних проектів спільно з сільською громадою та їх щорічна, починаючи з 2005 року, презентація в м. Києві . У 2011 році школярі Гаврилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів вшосте стали переможцями Всеукраїнської акції «Громадянин-2011», побували в м. Києві.

- 10 червня поточного року педагогічний колектив Дудчанського загальноосвітнього об’єднання «школа – дитячий садок» на вченій раді Херсонської академії неперервної освіти відзвітував про завершення дослідно-експериментальної роботи Всеукраїнського рівня з питання «Педагогічні засади формування навчально-виховного середовища в загальноосвітніх закладах сільської місцевості через створення моделі «Школи розвитку особистості». Участь педагогічного колективу школи-садка у дослідно-експериментальній діяльності забезпечила переорієнтацію навчального процесу на інноваційні методики та технології, опанування новими інформаційними технологіями, запровадження нового стилю управління.

- У 2010-2011 н.р. успіхи вчителів району на обласному рівні підтвердили вірність обраних векторів розвитку. Як приклад - перемога в обласному конкурсі «Педагогічний досвід освітян Таврії» ( Дудчанська «школа-сад», досвід директора Мельник Тетяни Володимирівни– ІІІ місце), досвід учителя фізкультури Любимівської ЗОШ Ткаченка Віктора Григоровича – ІІ місце.

- Абсолютним переможцем І етапу та лауреатом ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року -2011» у номінації «Початкова освіта» стала спеціаліст вищої категорії, старший учитель Дудчанського загальноосвітнього об’єднання «школа-дитячий садок» Іванів Олена Миколаївна.

- Гаврилівська ЗОШ посіла ІІ місце у конкурсі «Школа Херсонщини» у номінації «Школа громадянського становлення» (директор Базиляк Валентина Леонідівна,заступник директора з навчально-виховної роботи Грицик Тетяна Миколаївна).

- Про активізацію творчого потенціалу педагогів свідчить участь у Всеукраїнському конкурсі «Панорама творчих уроків – 2011» учителя початкових класів Нововоронцовської ЗОШ №1 Калич Галини Миколаївни, яка свій досвід роботи презентувала в м. Києві.

- У Всеукраїнському конкурсі «Методична робота як проект» заступник директора з навчально-виховної роботи Гаврилівської ЗОШ Грицик Тетяна Миколаївна виборола ІІІ місце, побувала на Дні завуча в м. Києві.

- Учитель фізичної культури Осокорівської ЗОШ Радчуков Віталій Володимирович брав участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу на кращий інноваційний урок та урок з елементами футболу, отримав диплом ІІ ступеня.

- Учитель початкових класів Дудчанської «школи-сад» Іванів Олена Миколаївна нагороджена дипломом за ІІІ місце в обласному конкурсі сценаріїв «Перлина натхнення» у номінації «Національно-патріотичне виховання», а колектив цього закладу нагороджено дипломом за ІІ місце у номінації «Пожежна безпека».

- З 07 грудня 2011року рішенням № 128 Х сесії шостого скликання Нововоронцовської районної ради створено комунальну установу «Нововоронцовський районний методичний кабінет» та Комунальний заклад «Централізована бухгалтерія».

- За 2011 рік підготовлено 96 спортсменів – розрядників.

- У жовтні 2011 року команда педагогічних працівників району посіла – 3 місце на обласних туристсько-краєзнавчих змаганнях.

2012 рік

- Освітяни району виступили ініціаторами та творцями районної програми «Інформатизації Нововоронцовського району» на 2012-2015 роки. Її реалізація розпочалася з 2012 року (розпорядженням голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 25.04.2012 року №184 затверджено проект районної програми «Інформатизації Нововоронцовського району» на 2012-2015 роки; рішенням ХУІІ сесії 6 скликання від 15.06.2012 року №219). Програма інформатизації Нововоронцовського району спрямована на впровадження елементів електронної інформаційної системи «Електронного Уряду» та здійснення переходу на новий етап розвитку інформаційного суспільства.

- У районі розпочалася реалізація пілотного проекту «КУРС Школа», що працює з використанням сучасних клієнт-серверних технологій та надає можливості ведення баз кадрового складу, списку дітей, забезпечує доступ до архіву кадрового складу та випускників, ведення баз даних шкільних приміщень, складання навчальних робочих планів, формування навантажень учнів, формування навантажень учителів, автоматичне формування та друк звітів, тарифікацій, облік занять з учнями за індивідуальними планами.

- У всіх загальноосвітніх навчальних закладах створено власні веб – сайти.

- Заміна вікон на енергозберігаючі (ПРООНівський проект) в Осокорівському і Гаврилівському дошкільних закладах.

- На виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України від 25.05.2012 року №627 «Стосовно вивчення стану готовності навчальних закладів до впровадження нових стандартів початкової освіти» та наказу управління освіти і науки облдержадміністрації від 16.07.2012 року №296 «Про організацію проведення Всеукраїнської акції «Нові стандарти – нова школа» стан готовності навчальних закладів до впровадження нових стандартів початкової освіти в Нововоронцовському районі вивчала та аналізувала визначена наказом делегація освітян з із м. Красноперекопська та Красноперекопського району Автономної Республіки Крим. Робоча група дала високу оцінку готовності навчальних закладів Нововоронцовського району до впровадження нових освітніх стандартів. 16 серпня делегація у складі керівників освіти Нововоронцовського району вивчала стан вищевказаних питань та досвід роботи навчальних закладів міста Феодосія.

- 1 вересня 2012 року почала діяти друга група для дітей дошкільного віку у Миролюбівському НВК (30 вихованців на 2 групи).

- Шутофедов Олександр Євгенович став переможцем районного етапу та лауреатом обласного етапу конкурсу «Учитель року – 2012» у номінації «Англійська мова».

- Згідно з угодою лабораторії «Сільська школа» Інституту педагогіки НАПН України про організацію і проведення дослідно-експериментальної роботи Дудчанське ЗОШС І-ІІІ ст. розпочало роботу над розробкою та впровадженням окремих питань наукової проблеми «Організаційно-педагогічні засади формування освітнього округу у сільській місцевості». Термін дії договору з 01.01.2012 р. по 30.12.2014 р. Наукове та методичне консультування здійснює науковий керівник проекту, кандидат педагогічних наук, завідувач лабораторією «Сільська школа» Інституту Педагогіки НАПН України Мелешко Віра Василівна. На першому (підготовчому) етапі педагогічним колективом вивчено та сформовано нормативно-правове забезпечення експерименту, вивчено психолого-педагогічну та методичну літературу з теми, організовано роботу школи-лабораторії «Інтелект», члени якої опрацювали Положення про освітній округ та організацію навчально-виховного процесу у ньому, Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указ Президента України «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіту в Україні», Постанову КМУ «Про розвиток сільської загальноосвітньої школи» тощо.

- Педагогічний та учнівський колектив Михайлівської ЗОШ взяв участь у 14 екологічних конкурсах міжнародного, всеукраїнського та обласного рівня, творча група цього навчального закладу «Екологія через освіту» співпрацює с Київським національним університетом ім. Т. Шевченка, кафедрою зоології у рамках договору з п’ятирічним терміном. Михайлівські освітяни беруть участь у Всеукраїнському пілотному проекті «Урбанізація довкілля», ними скерована участь учнів в 45 літературних, мовних, художньо – естетичних конкурсах Всеукраїнського та обласного рівня. По кількості отриманих перемог (за попередніми показниками – 105) учні та педагоги посідають перше місце серед освітніх закладів району.

- Діяльність педагогів та учнів Новоолександівської школи–саду оцінена як зразкова в форматі щорічного конкурсу – огляду «Школа Херсонщини» (1 місце).

- Перемога Любимівської ЗОШ у обласному конкурсі «Школа сприяння здоров’ю».

- 29 березня 2012 року, в рамках проведення районного семінару лідерів учнівського самоврядування, проведене практичне заняття «Я – лідер», у ході якого школярі виконували обов’язки керівного апарату районної державної адміністрації та районної ради і спільне засідання у вигляді «круглого столу» районної державної адміністрації, районної ради та органів учнівського самоврядування, у результаті якого розроблений соціальний проект «Екологічне майбутнє району».

- Влітку 2012 року було оздоровлено 1109 школярів району, що становить 56% від загального учнівського контингенту. Протягом оздоровчого періоду на базі КЗ «Дитячий оздоровчий табір ім. І. Бережного» було організовано чотири відпочинкові та одна оздоровча зміни.

- 13 серпня 2012 року у рамках реалізації цільової соціальної програми «Шкільний автобус», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року №31 відділ освіти отримав 3 шкільні автобуси БАЗ–А079.13ш..

- З метою всебічного розвитку дитини як особистості, її нахилів, здібностей, талантів, трудової підготовки, професійного самовизначення, формування загальнолюдської моралі, засвоєння визначеного суспільними, національно-культурними потребами обсягу знань про природу, людину, суспільство і виробництво, екологічне виховання, фізичне вдосконалення рішенням ХVI сесії районної ради шостого скликання від 18.05.2012 року №205 затверджено районну програму «Шкільний автобус» на 2012-2015 роки, яка дасть можливість для регулярного перевезення дітей до місця навчання і додому, для участі у спортивних та туристичних змаганнях, олімпіадах, інтелектуальних конкурсах та конкурсах художньої самодіяльності учнів, вихованців дошкільних закладів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів району.

2013 рік

- З січня відділ освіти Нововоронцовської районної державної адміністрації реорганізовано у відділ освіти, молоді та спорту.

- У січні створено навчально – виховний комплекс «школа – дитячий садок» на базі Біляївської ЗОШ.

- З 1 квітня 2013 року у Дудчанській школі-сад розпочала роботу третя група для дітей дошкільного віку.

- З 1 вересня 2013 року відкрито другу дошкільну групу у Біляївському НВК.

- З вересня 2013 року у районі розпочав роботу заклад нового типу: Дудчанське загальноосвітнє обєднання «дитячий садок – школа І-ІІІ ступенів – позашкільний заклад».

- 17 серпня 2013 року у рамках реалізації цільової соціальної програми «Шкільний автобус», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року №31 відділ освіти, молоді та спорту отримав 1 шкільний автобус, який перевозить учнів та дошкільнят до Нововолександрівської ш/с. Це знімає напругу громади, яка довгий час зверталася з проханням організувати перевезення учнів, які проживають за межею села. Для організації перевезення учнів, дошкільнят та педагогів до місця навчання та в зворотному напрямку на даний час у районі використовується 7 шкільних автобусів, 6 з яких отримано за останні три роки.

- Миролюбівський НВК школа-сад визначений базовим загальноосвітнім навчальним закладом з реалізації проектів «Зміцнення потенціалу Всеукраїнської спілки вчителів і тренерів для поліпшення доступу до якісних послуг із профілактики ВІЛ/СНІДу» за підтримки Європейського Союзу та «Посилення спроможності педагогів у забезпеченні дієвої профілактики ВІЛ/СНІДу, протидії стигмі і дискримінації» від Глобального Фонду та увійшла до мережі «Шкіл, дружніх до дитини».

- Починаючи з 27 травня 2013 року на базі комунального закладу «ДОТ ім. Івана Бережного» у 3 відпочинкових та 2 оздоровчих змінах послугами відпочинку та оздоровлення було охоплено 632 дитини. Усього протягом оздоровчої кампанії 2013 року послугами відпочинку та оздоровлення було охоплено 1267 дітей. Тематика відпочинкових змін – «Літо з англійською», туристсько – краєзнавча, спортивна - налаштована на щоденну потужну працю, творчість, бажання жити єдиними інтересами з дітьми, забезпечує успішний відпочинок дітей, про який вони згадують з вдячністю, і який їм дає чималий досвід і підтвердження значимості кожної особистості.

- Участь у Всеукраїнській акції «Новій школі – нові стандарти». ЇЇ метою було вивчити стан готовності шкіл до впровадження нових стандартів. Гості з Іванівського району високо оцінили роботу освітян Нововоронцовщини, а ми, в свою чергу запозичили досвід і поділилися своїм досвідом з педагогами Чаплинського району.

- Педагоги Нововоронцовського району в червні взяли участь у ІІІ Міжнародному туристичному форумі «Херсонщина – відпочинок, подорожі, лікування в екологічних умовах Таврії», на якому начальник відділу освіти, молоді та спорту Нововоронцовської районної державної адміністрації Фоменко Тетяна Михайлівна презентувала освітянський проект «Сільський зелений туризм» та путівник «Туристичними стежинами Нововоронцовщини» з 14 розробленими туристичними маршрутами.

- Учитель Любимівської ЗОШ Онишкевич Тетяна Олегівна виборола перемогу в обласному конкурсі «Перлини натхнення».

- Директора ДЮСШ Бровко Олександра Володимировича за вагомий внесок у розвиток освіти району нагороджено одноразовою стипендією обласної ради.




Інформація щодо готовності впровадження нових державних стандартів початкової та базової загальної освіти у загальноосвітніх навчальних закладах Нововоронцовського району

Презентація "Нові стандарти - нова школа"


Поради батькам п'ятикласників

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.


ПЛАН

заходів щодо організації навчально-виховного процесу у других та п’ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти та нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти

1. Вивчити потребу у вчителях, які будуть викладати у другому класі курс «Сходинки до інформатики».

Вересень 2012 року

2. З метою підготовки вчителів до викладання курсу «Сходинки до інформатики» направити замовлення (за потребою) у КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

Вересень 2012 року

3. У план семінарів учителів початкових класів включити розгляд нових програм для учнів 2 - го класу.

Протягом року

4. Вивчити потребу у вчителях, які будуть викладати другу іноземну мову у п’ятому класі.

Вересень 2012 року

5. У план предметних семінарів включити питання щодо організації навчально-виховного процесу у п’ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів.

Протягом року

6. Провести секцію класних керівників, які працюватимуть у 5-х класах.

Червень 2013 року

7. Провести серію відкритих уроків у 4 класі, на яких педагогами, що будуть викладати у 5 класі, відслідковується динаміка форм і методів навчання учнів.

Протягом року

8. Провести серію засідань батьківського педвсеобучу з метою психологічної адаптації школярів та батьків до переходу у середню ланку.

Протягом року

9. Розробити рекомендації для батьків майбутніх п’ятикласників.

Серпень 2013 року

10. Перед початком 2013-2014 навчального року провести батьківські збори разом з дітьми – п’ятикласниками, на які запросити учителів – предметників.

Серпень 2013 року

11. Провести інвентаризацію комп’ютерних класів та програмного забезпечення.

До 20 червня 2013 року

12. Провести аналіз придатних для використання підручників і навчальних посібників бібліотечних фондів.

До 1 червня 2013 року

13. На сайті відділу освіти, молоді та спорту та шкільних сайтах створити сторінку «Нові стандарти – нова школа», на якій висвітлювати матеріали щодо впровадження нових Державних стандартів початкової загальної освіти, базової та повної загальної середньої освіти.

До 1 січня 2013 року




Заходи щодо підготовки навчально-виховних закладів до нового навчального року та роботи в осінньо-зимовий період 2013/2014 року

1. Провести поточні ремонти у закладах освіти району.

Відділ освіти, молоді та спорту, керівники навчальних закладів.

До 15 серпня 2013 року

2. Здійснити капітальний ремонт та гідрохімічне очищення системи опалення в Михайлівської ЗОШ.

Відділ освіти, молоді та спорту, директор Михайлівської ЗОШ.

До 15 серпня 2013 року

3. Відремонтувати опалювальний котел у Гаврилівській ЗОШ.

Відділ освіти, молоді та спорту, директор Гаврилівської ЗОШ.

До 15 серпня 2013 року

4. Відремонтувати опалювальний котел в будівлі дошкільного закладу Новоолександрівської ш/с (2,5 тис.грн., залучені кошти).

Відділ освіти, молоді та спорту, директор Новоолександрівської ш/с.

До 15 серпня 2013 року

5. Організувати та провести технічне обслуговування газової установки у Любимівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

Відділ освіти, молоді та спорту, директор Любимівської ЗОШ.

До 01 вересня 2013 року

6. Організувати навчання електриків та кочегарів через Херсонський учбовий комбінат.

Відділ освіти, молоді та спорту, керівники навчальних закладів.

червень, вересень 2013 року

7. Здійснити перевірки та скласти акти готовності закладів освіти району до початку нового навчального року та роботи в осінньо-зимовий період 2012/13 року.

Відділ освіти, молоді та спорту.

Серпень 2013 року

8. Замінити вікна на енергозберігаючі у Нововоронцовському дошкільному навчальному закладі №1 (23 тис.грн. - місцевий бюджет) та Нововоронцовському дошкільному навчальному закладі №2 (22 тис.грн.- місцевий бюджет).

Відділ освіти, молоді та спорту, завідуючі ДНЗ №1 та №2

Серпень 2013 року

9. Забезпечити навчально-виховні заклади твердим паливом відповідно до укладених договорів.

Відділ освіти, молоді та спорту, селищна, сільські ради

До 15 жовтня 2013 року




Довідка за результатами участі у Всеукраїнській акції "НОВІ СТАНДАРТИ - НОВА ШКОЛА" (закачати)

Стратегія розвитку освіти Нововоронцовського району

на 2012 -2015 роки

Освітній простір Нововоронцовського району є невід’ємною частин/Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд3.JPGою усього комплексу галузей, які забезпечують життєдіяльність району. Інший принциповий підхід до визначення змісту освіти району дозволяє вважати її складовою світового середовища накопичення і якісної передачі знань, що є визначальним фактором прогресу цивілізації. Ці засади є одними із головних при плануванні стратегічного розвитку освіти на 2012 -2015 роки. Сьогодні саме освітні заклади району формують розвиток особистості, ними закладаються чинники соціально-економічної, культурної життєдіяльності району. Очевидним є і те, що саме освіта є стратегічним ресурсом поліпшення добробуту мешканців району, а також зміцнення його авторитету в регіоні. Тому стратегічними пріоритетами на наступні роки визначені інноваційні можливості включення в високотехнологічну матрицю накопичення, здобуття та передачі знань, надання різноманітних інформаційних послуг, вихід на гідний рівень навчання за сучасними світовими стандартами. Освітня галузь району успішно реалізує етапи проекту «Школа електронного урядування», що дозволило взяти його результати за базу впровадження районної Програми інформатизації Нововоронцовського району на 2012-2015 роки, ініціатором якого виступила освіта району. Положеннями програми передбачається безпосередня участь освітньої галузі Нововоронцовської району у створенні єдиного освітнього простору, що сприятиме утвердженню принципового нової моделі взаємостосунків влади і громади, необхідних для всебічного розвитку території, реалізації засад, відкритості, прозорості, демократичності. Сьогодні в районі реалізується пілотний проект «КУРС Школа», що працює з використанням сучасних клієнт –серверних технологій та надає можливості ведення баз кадрового складу, списку дітей, забезпечує доступ до архіву кадрового складу та випускників, ведення баз даних шкільних приміщень, складання навчальних робочих планів, формування навантажень учнів, формування навантажень учителів, автоматичне формування та друк звітів, тарифікація, облік занять з учнями за індивідуальними планами./Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд35.JPG

Створення освітнього простору району включає використання продуктів і напрацювань інтелектуального, духовного та економічного потенціалу суспільства, результати тісної співпраці з вищими, професійно-технічними закладами регіону. Освіта району активно співпрацює з районним центром зайнятості, професійно-технічними та вищими навчальними закладами освіти регіону, зокрема: Національним університетом біоресурсів України м. Києва, Криворізьким коледжом Національного авіаційного університету, Херсонським державним аграрним університетом, Новокаховським політехнічним інститутом, Херсонським економіко-правовим інститутом, Новокаховським приладобудівним технікумом, Новокаховським професійним ліцеєм, Київським політехнічним університетом, Харківським правовим коледжом, Харківським обліково-економічним технікум- інтернатом, Київським національним університетом культури і мистецтв, Харківським юридичним університетом, Херсонським державним університетом, Криворізьким державним університетом, Бериславським медичним коледжом, Бериславським педагогічним коледжом та Гаврилівським ПТУ № 26.

/Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд4.JPGСпівпраця з міжнародними фондами та організаціями має результати в діяльності двох навчально-виховних закладах району: Осокорівський та Гаврилівський дошкільні заклади виграли ПРООНівський проект на поліпшення матеріально-технічної бази, зокрема енергозбереження — на заміну вікон та дверей, на що виділено по 160000 грн.

Наступним завданням дня має стати пошук ефективних, інноваційних методів викладання і виховання, апробація нового, ефективна практика. Ми розуміємо, що настав час нових взаємозв’язків з науковцями, колективами науково-дослідних інститутів, які мають проявляти власну ініціативу для встановлення зв’язків із сільською школою. Освітянське відомство мусить чітко формувати державні завдання – замовлення на важливо актуальні проблеми освіти і виховання, а АПН – досліджувати, вивчати ці проблеми, давати відповіді на існуючі проблеми. Вивчаючи можливості нового формату таких взаємостосунків, освіта району починає активно розвивати співпрацю з Херсонським технічним університетом на базі Гаврилівської ЗОШ. Передбачається, що її результат дозволить підняти рівень освітянських послуг на основі наукових досягнень університету та їх практичної апробації в діяльності педагогічного загалу. Переконливим свідчення високого рівня освітянських послуг є статистика реєстрації на ЗНО. Випускники навчальних закладів мають достатню освітню базу для продовження навчання у вищих навчальних закладах України. Визначенню у майбутній сфері діяльності та правильному вибору напрямку подальшого навчання сприяє профілізація, спрямована на формування єдиної життєвої, світоглядної, наукової, культурної та професійної компетентності учнів, що забезпечує їх подальше самовдосконалення та самореалізацію./Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд36.JPG

У 2011-2012 навчальному році 339 учнів (97%) 10-11 класу охоплені профільним навчанням і 10 учнів (3%) індивідуально-груповою формою навчання). Найбільше старшокласників обрало філологічний напрям 175 учнів. За програмами природничо-математичного напряму навчається 98 учнів, суспільно-гуманітарного – 55, технологічного – 11. Враховуючи інтереси тих, хто не ввійшов до більшості, але теж має право на реалізацію власних запитів у загальноосвітніх закладах використовується 462,5 годин (85%) варіативної частини робочого навчального плану.

Основні завдання розвитку профільної освіти на 2012-2015 роки будуть направленні на розширення мережі класів з поглибленим вивченням предметів, введення дистанційних елективних курсів за вибором, створення умов для впровадження сучасних інформаційних технологій шляхом викладення профільних предметів з комп’ютерною підтримкою та використання мультимедійної техніки, проведення експериментальної діяльності, впровадження різноманітних моделей профільного навчання та технологій начального процесу в профільних класах./Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд34.JPG

Для впровадження стратегічних засад розвитку освіти фундаментальне значення мають ресурси, які визначають передусім фінанси. Освітянська галузь району прагне побудувати перспективу діяльності галузі таким чином, щоб питання матеріального забезпечення не стало перешкодою до здійснення амбітних задумів, значно оптимізуючи зусилля і можливості в численних напрямках роботи.

З метою стабільного функціонування навчально-виховних закладів освіти району, підготовки до роботи в новому навчальному році та в опалювальний період у 2011 році у закладах освіти здійснені ремонти на суму 1 153 964 грн. (в 2010 році – 619 864 грн)

- в Осокорівській ЗОШ встановлено 2 опалювальні котли на суму 60.000 грн, обладнано внутрішні туалети – 234.000 грн;

- у Михайлівській ЗОШ виготовлено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт системи опалення та придбано 37 чавунних радіаторів – 25.896 грн.;

Внаслідок надзвичайної ситуації природного характеру зазнала значних збитків Нововоронцовська ЗОШ №2. Для відновлювальних робіт покрівлі цього закладу з місцевого бюджету було виділено 60 тис. грн., із резервного фонду області – 238,461 тис.грн.

В районі діє районна програма «Питна вода Нововоронцовщини на 2006-2020 роки». Програма розроблена з метою поліпшення забезпечення населення району якісною та безпечною для здоров'я людини питною водою.

Так у Нововоронцовській ЗОШ №1 здійснено реконструкцію системи водопостачання зі встановленням локальної системи доочистки питної води – 230.857 грн (державний бюджет), 34.023 грн. (місцевий бюджет: виготовлення проектно-кошторисної документації); та у Новоолександрівській ш/с – 259.790 грн (державний бюджет), 10.937 грн. (місцевий бюджет: виготовлення проектно-кошторисної документації)./Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд7.JPG

Крім цього використані батьківські кошти – 28 296 грн. та спонсорські – 35 579 грн.

В дошкільних закладах району у 2011 ремонти здійснені на 52 397 грн. (у 2010 році – 23 989 грн.):

- Осокорівський д/з - ремонт опалювальної системи – 28 328 грн;

- Любимівський д/з –ремонт каналізаційної системи -5 127 грн.;

- Хрещенівський д/з - заміна паркана – 12 000 грн.;

- Нововоронцовський д/з №2 - частковий ремонт водопровідної системи,

проведені електромонтажні роботи та вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій – 6 942 грн.

Також були залучені кошти – 58 410 грн. (батьківські та спонсорські).

Питання оптимізації освітнього простору є надзвичайно актуальною проблемою галузі, від успіху роботи якої залежить сьогодення і майбутнє нашої країни, її економічна стабільність, соціальна і культурна злагода, рівень життя громадян.

Однією із головних задач є створення умов для забезпечення учням, що мешкають у сільській місцевості, доступу до якісної повної загальної середньої освіти, організації допрофільного та профільного навчання. Оптимізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів в районі, вимагає пошуку нових підходів до організації освітнього простору нашого району. В основі зазначеної проблеми лежить суперечність між необхідністю забезпечення населення сільської місцевості широким спектром високоякісних освітніх послуг і неможливістю це зробити на рівні окремого сільського ЗНЗ. У районі відстежується тенденція до стабілізації чисельності учнівського контингенту, завдяки чому збережено мережу закладів освіти: жоден дошкільний, загальноосвітній, позашкільний навчальний заклад не призупинив діяльності. На даний час функціонує 10 загальноосвітніх шкіл, чотири навчально-виховних комплекси «школа-сад», 10 дошкільних та 3 позашкільних заклади. На черзі робота над створенням Хрещенівськго та Біляївського навчально-виховних комплексів, що дасть безсумнівно значно вагоміші результати освітньої діяльності, які передбачають використання вдосконаленої матеріально - технічної бази та кадрового потенціалу у вирішенні питання наступності та підвищенні якості знань.

Дошкільнята виховуються у десяти дошкільних закладах та чотирьох школах-садках. З них у міській місцевості – 2 д/з, у сільській – 8 д/з та 4 ш/с.

Функціонує 34 групи, із них 4 - ясельні, 11 садових, 16 різновікових, 1-х класів - 3. Звідси, у 10 д/з та 4-х ш/с виховується 660 дітей дошкільного віку, 234 – по місту та 426 – по селу. 5 дітей охоплено соціально-педагогічним патронатом (Нововоронцовка – 4, Хрещенівка – 1).

У приміщеннях 3-х дошкільних закладів (Золотобалківському, Дудчанському, Новоолександрівському) навчається 30 учнів 1-го класу. Відповідно до обліку дітей у районі налічується 1336 дітей віком від 0 до 6-7 років, із них по місту – 435 дошкільників, по селу – 771, з них 4 інваліди, які мають довідки і навчанню не підлягають. Майбутніх першокласників у районі – 191 (діти від 5 до 6-7 років), по місту – 63, по селу – 128, дошкільною освітою охоплені 100%.

Суспільним дошкільним вихованням охоплено 64% дітей (від 1 до 6-7 років), 77,9% - від 2 до 6-7, 88,8% - від 3 до 6-7 років.

Основними завданнями дошкільної освіти є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини, виховання любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля, формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду тощо. Питання розвитку дошкільної освіти є пріоритетним. На даний час реалізовується програма «Впевнений старт» для дітей п’ятирічного віку та здійснюється виконання заходів соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року. Даною програмою передбачено заходи, які плануємо виконати найближчим часом: відкриття додаткових груп у Любимівському ДНЗ та Новоолександрівській ш/с; оснащення дошкільних закладів універсальними навчально-комп’ютерними комплексами; участь у експериментальній роботі./Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд6.JPG

Позашкільна освіта є складовою системи безперервної освіти, визначеної Конституцією України, Законами України „ Про освіту”, „ Про позашкільну освіту” і спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.

У районні функціонують 3 позашкільні навчальні заклади: РЦДТ ( районний центр дитячої творчості ), ДЮСШ ( дитячо-юнацька спортивна школа ), ДОТ ( дитячий табір імені І. Бережного ), який входить в мережу закладів освіти як позашкільний з 2011 року.

Їх основними завданнями є:

- вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;

- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців;

- формування свідомого та відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих;

- задоволення потреб вихованців у творчій самореалізації та професійному самовизначенні;

- пошук, розвиток та підтримка здібної, обдарованої і талановитої молоді;

- організація дозвілля дітей; профілактика бездоглядності, правопорушень.

Діяльність навчальних закладів організована на підставі власних статутів, затверджених і зареєстрованих у порядку, встановленому законодавством України.

Відповідність попиту дітей та їх батьків на різні освітні послуги становить: ( табл. 1 )

Мережа закладів ПНЗ

Мережа ПНЗ ПНЗ
2010 р. 2011 р. 2012 р.
К-сть гуртків ПНЗ 36 36 37
К-сть гуртків на базі ЗНЗ 115 118 118
Охоплення дітей ПНЗ ( % ) 48% 50% 58%
Охоплення дітей різними формами ПНЗ ( % ) - 52% -
К-сть дітей, соц. незахищених, відвідують ПНЗ 46 58 58

Аналіз стану кадрового забезпечення свідчить, що колективи педагогів є стабільними.

За якісним складом ( табл. 2 ).

Кадрове забезпечення

№ п/п Кадрове забезпечення 2011 - 2012 навчальний рік
1. Освітній рівень керівників ПНЗ: 3
Мають вищу освіту: 3
З них педагогічну: 2
Фахову: 1
Кваліфікаційні категорії:
спеціаліст: 2
І категорії: 1
Мають відзнаки і нагороди: 2
2. Освітній рівень педпрацівників: 20
Мають вищу освіту: 19
Незакінчену вищу: 1
З них педагогічну: 18
Фахову: 2
Кваліфікаційні категорії:
спеціаліст: 13
ІІ категорії: 5
І категорії: 2
К-сть педпрацівників, які мають відзнаки: 17
К-сть пенсіонерів: 6

Відповідність методів, засобів та форм навчально-виховного процесу віку, інтересам та потребам вихованців передбачені програмно-методичним забезпеченням роботи позашкільних навчальних закладів. ( табл. 3).

Навчально-методичне забезпечення ПНЗ

№ п/п Програмно-методичне забезпечення 2010 р. 2011 р. 2012 р.
1. Наявність програм, к-сть, % до потреби 100% 100% 100%
2. Програми, рекомендовані Міністерством 11 ( 100% ) 12 ( 100% ) 12 ( 100% )
3. Забезпеченість методичними посібниками, % до потреби 40% 40% 60%
4. К-сть періодичних видань ( % до потреби ) 5 ( 70% ) 6 ( 80% ) 6 ( 80% )
5. К-сть підручників, % до потреби - - -

Пошук сучасних прийомів і засобів виховання учнів становить наразі одну з найактуальніших проблем позашкільної практики. Шляхи реалізації ідей педагогіки життєтворчості орієнтують діяльність позашкільних педагогічних колективів на формування інноваційного стилю, запровадження нових педагогічних технологій. Виховання в контексті самореалізації особистості, переосмислення змісту і форм роботи забезпечує сьогодні відповідні результати діяльності позашкільних навчальних закладів. Зокрема:

у ДЮСШ відкрито 5 відділень: футболу, волейболу, баскетболу, легкої атлетики, спортивного орієнтування, функціонують 7 філіалів: у Нововоронцовці, Осокорівці, Золотій балці, Новоолександрівці, Дудчанах, Хрещенівці, Біляївці. Середній показник охоплення дітей і підлітків заняттями в ДЮСШ по області – 11,9% ( найкращий ).

Активно працюють тренери над направленням вихованців у спеціалізовані заклади. У загальноосвітній школі-інтернат ІІ – ІІІ ступеня – вищому училищі фізичної культури Херсонської обласної ради навчаються – 3 вихованців ( Михайлов А., Прилипко Р., Фірманчук В. ) До Херсонського вищого училища фізичної культури ( Скадовський філіал ) передано – 1 ученицю ( Южаніна А. ), до Кримського училища олімпійського резерву направлений – 1 вихованець ( Гончаров О. ), за футбольну команду „ Княжа” грає – 1 учень ( Абакуменко О. ).

Наші вихованці відзначилися високими досягненнями: у Фірманчука В. ( ІІІ місце в естафеті 4*400 на Чемпіонаті України в Донецьку; він кандидат у майстри спорту ); ІІ місце в бігу на 800 м у Прилипка Р. на обласній Спартакіаді.

/Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд38.JPG Особливою гордістю є успіхи Андрія Михайлова: Чемпіонат України ( Миколаїв ) – в одиночці – 2 місце, в четвірці – 1; У Молодіжні ігри – і в четвірці, і в одиночці – 1 місце, Регата ім. Коханенка ( Цюрупинськ ), дистанція 2000, 4000 м – 1 місце. Чемпіонат України ( Харків ) серед 1992 – 1993 року народження – 2 місце. Міжнародна Київська Регата – в одиночному запливі – 2 м, у 4 і 8 – 1 місце. Чемпіонат Світу в Англії – 3 місце. Чемпіонат Європи в Польщі – 1 місце і звання майстра спорту. Дякуючи досягненням Андрія, на колегії управління у справах сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації 3 квітня 2011 року району вручено Кубок за І місце у рейтингу з олімпійських видів спорту.

За 2011 рік підготовлено 96 спорстменів – розрядників. Результати спортсменів району в обласній Спартакіаді по другій підгрупі :

- 2008 рік – 1 місце; - 2009 рік – 1 місце; 2010 рік – 2 місце; 2011 рік – 3 місце. Причиною спаду стала неучасть у фестивалі „ Козацький гарт” із-за відсутності коштів на виїзд.

Актуальним напрямком освітньої діяльності залишається підтримка обдарованих дітей. З таких дітей формується майбутнє України. При плануванні навчально-виховної роботи РЦДТ важливе місце належить туристсько-краєзнавчій та екскурсійній діяльності. Команда юних туристів району щорічно бере участь в Чемпіонаті області серед юніорів з пішохідного туризму, де показує стабільно високий результат ( 2009 р. – 4 місце; 2010 р. – 3 місце; 2011 р. – 5 місце ). у жовтні 2011 року команда педагогічних працівників району посіла – 3 місце на обласних туристсько-краєзнавчих змаганнях.

РЦДТ є постійним куратором проведення Всеукраїнського природничо-інтерактивного конкурсу „ Колосок” у Нововоронцовському районі.

З метою залучення здібних дітей та молоді до активної участі у мистецькому житті України позашкільний заклад щорічно організовує та проводить районний огляд конкурсу дитячої та юнацької творчості „ Таврійський барвограй” .

51 учня охоплено Нововоронцовським районним науковим товариством МАН. З них 30 протягом 2011 – 2012 року подали роботи на захист, що становить - 59%. Учасниками обласного етапу конкурсу-захисту стали – 3 учнів району. Результативність участі в обласному етапі конкурсу-захисту:

2009 -2010 н.р. – ІІ місце – 1 ; 2010 – 2011 н.р. – ІІІ місце – 1;

Великою темою діяльності освітньої галузі району завжди залишається питання оздоровлення. Про вагомі напрацювання в цьому напрямку свідчить не лише статистика, але й якість відповідної роботи, здійсненої на високопрофесійному рівні . Влітку 2011 року ми оздоровили 1045 школярів району, що становить 55% від загального учнівського контингенту. У порівнянні з 2010 роком відсоток зменшився, проте, на нашу думку, ми змогли оздоровлення підняти на інший, більш якісний щабель. Можливим це стало завдяки тому, що рішенням ІІІ сесії районної ради VІ скликання від 24.12.2010 року №31 відділу освіти районної державної адміністрації передано в оперативне управління цілісний майновий комплекс комунальний заклад «Оздоровчий табір ім. І. Бережного». Отже відпочинок та оздоровлення дітей всієї степової зони району та дітей із сіл, де протягом літа спостерігаються перебої з водопостачанням, ( а це 540 дітей) проходило на березі Дніпра, а не , так би мовити, «на асфальті»./Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд37.JPG

Протягом літа на базі табору було організовано три відпочинкові та одна оздоровча зміни. Вартість харчування у відпочинкових змінах становила 30 грн. (для порівняння: у таборах з денним перебуванням ця сума складала 12 грн., отже один день перебування дитини у таборі – це майже три дні перебування у пришкільному таборі).

Четверта, оздоровча, зміна була організована для дітей працівників агропромислового комплексу та соціальної сфери села. Вартість путівки одного дитодня становила 73,84 грн., на 21 календарний день - це 1550,64 грн.. З них 798 грн. відшкодовував Фонд соціального страхування, 725 грн. – профспілка працівників АПК і лише 27,64 грн. становила батьківська доплата.

/Files/images/nov_standarti_-_nova_shkola/Слайд24.JPGВзагалі видатки на фінансування оздоровчої кампанії 2011 року склали 552,5 тис. грн., в порівнянні з 2010 роком це на 318,5 тис. грн. більше.

Робота педагогічного колективу протягом трьох відпочинкових і однієї оздоровчої зміни 2011 року в КЗ ДОТ ім. І. Бережного була організована за наступними напрямками:

- Відпочинок і розваги;

- Оздоровлення і загартування;

- Психологічний і фізичний комфорт;

- Змістовне дозвілля;

- Розвиток талантів і заохочення до творчості

Така своєрідна типологія виховної роботи визначилася в результаті аналізу досвіду попередніх років діяльності оздоровчого закладу з більш, як сорокарічною історією. Але тільки в нинішньому році було створено справді унікальні умови, які дозволили безкоштовно відпочити учням з усіх загальноосвітніх закладів Нововоронцовського району. База, створена працею декількох поколінь мешканців району з використаннях ресурсів колишніх господарств, вперше була використана повністю за призначенням, забезпечивши якісний відпочинок для дітей, які представляють сім’ї з незначними матеріальними можливостями, котрих на території переважна більшість.

Трудовий колектив оздоровчого закладу, який складали досвідчені освітяни, студенти педагогічних навчальних закладів, технічні працівники, фахівці високої кваліфікації, розгорнув свою діяльність заради забезпечення виконання завдань, які стали невід’ємними складовими кожного конкретного напрямку.

Безпосередня координація процесом діяльності трудового колективу табору здійснювалась начальником та працівниками відділу освіти, перед якими щоденно звітували директор табору та старший вихователь, використовуючи в щоденній роботі нормативними документами та перспективними і щоденними планами роботи. Завдяки великій підготовчій роботі, було створено гарні умови для якісного відпочинку, харчування, а складені і затверджені попередньо списки учнів дозволили вивчити особливості дітей, які відпочивали протягом усіх чотирьох змін. Педагоги з навчальних закладів району, які працювали вихователями, були добре обізнані з психофізичними нюансами своїх вихованців, користувалися їх довірою і повагою, що в умовах розлуки з родиною, є надзвичайно важливим. Окрім того, складений заздалегідь працівниками відділу освіти графік відпочинку дітей і роботи представників освітніх закладів у таборі, сприяв чіткій організації заїзду і дозволив педагогічному загалу на високому рівні підготуватися до виховної роботи з учнями, створив обґрунтовані умови для оптимального варіанту розподілу вихованців у загони. Це стало суттєвою основою для створення психологічного і фізичного комфорту дітей, без якого неможливий повноцінний відпочинок. Цьому в значній мірі сприяло анкетування дітей, вихователів, щоденні тренінги і обговорення педагогічних ситуацій і організаційних моментів, які виникають в роботі. Головним критерієм діяльності оздоровчого закладу будо задоволення потреби кожної дитини у комфортному , якісному, повноцінному і розвивальному відпочинку. Забезпечити виконання усіх завдань вищеозначених напрямків дозволив прийом гнучкості, уміння оперативно примати спільні рішення, якісно і

Кiлькiсть переглядiв: 543